Пређи на главни садржај

Kada je kafa opasna?




Konzumiranje kafe nakon masnog obroka može povisiti šećer u krvi do potencijalno štetnog nivoa, otkrila je nova studija. Naravno da masni obroci povećavaju nivo šećera u krvi, ali kafa nakon tih obroka udvostručuje te vrednosti, kažu istraživači.
Tokom studije je korišćeno posebno pripremljeno piće koje sadrži čestice masti, poznate kao lipidi, što je omogućilo istraživačima da spoznaju šta se događa u telu kad se kafa pomeša s masnoćama. Zdravi muškarci uzimali su onoliko grama pića koliko imaju kilograma. Šest sati kasnije su dobili slatko piće. Obično kad šećer bude probavljen telo proizvodi insulin koji uzima šećer iz krvi i distribuira ga do mišića. No, kanadski naučnici su ustanovili da mast utiče na sposobnost tela da to učini. 

Pri konzumiranju pića s česticama masti ljudi su imali 32 posto više šećera u krvi nego inače. U daljnjim testovima, ispitanici su dobili približno dve šoljice kafe pet sati nakon što su probavili piće s česticama masti. Rezultati, objavljeni u časopisu "Journal of Nutrition", ukazali su da se nivo šećera u krvi udvostručio nakon toga, iznosio je čak 65 posto više nego inače. 

"Konačno smo utvrdili da masnoće i kofein pogoršavaju komunikaciju između creva i gušterače, što može igrati ulogu u tome zašto kod ispitanila šećer nije distribuiran prema mišićima na odgovarajući način. Upravo stoga se i preporučuje ljudima koji imaju rizik od dijabetesa tipa 2 da smanje unos kofeina", obrazložili su stručnjaci i preporučili pijenje kafe bez kofeina, kao i izbegavanje crvenog mesa i fast-food hrane.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Zdravlje na blic: Rozetla

Rozetla (peralgonium graveolens) ili kako botaničari  često kažu „muškatla sa intezivnim mirisom ruže“ , trebalo bi da bude nezaobilazan sastojak svih slatkih zimnica i poslastica poput sutlijaša. Ova biljka je najvažnija tajna bakine kuhinje jer džemovima, kompotima i slatkom,posebno od šljiva, daju nezaboravnu, prepoznatljivu aromu.  Ali listovi rozetle u teglama nisu bili važni samo zbog ukrasa i posebnok ukusa, već i zato što ova biljka pomaže kod boljeg razlaganja šećera. Zato je u narodnoj medicini često preporučuju kao dodatak u terapiji kod dijabetisa,  a uzima se pola lista rozetle pre obroka.

Dijeta kod oboljenja žučne kese

Uputstvo: 1. Neophodno je da se pridržavate uputstva za ishranu. 2. Osnovu dijete sačinjavaju namirnice sa malo nesvarljivih materija. 3. Naročito treba izbegavati jela koja nadimaju. 4. Koristite namirnice bogate ugljenih hidratima i proteinima, a siromašne masnoćama. 5. Sva jela treba sveže pripremati. 6. Način pripreme namirnica je kuvano,bareno i dinstano. 7. Treba česće uzimati manje obroke.

Recepti od ovsa za snižavanje holesterola i gubitak kilograma

Ovas ili zob je skrivenosemenica koja pripada familiji trava. Nekad se isključivo upotrebljavao za ishranu konja pošto se od njega nije mogao praviti hleb. Kako sadrži sve važne minerale i vitamine, danas je podjednako zastupljen u ishrani domaćih životinja i ljudi.  Nutricionisti mu pridaju sve veći značaj tako da se trenutno nalazi na listi 20 najzdravijih namirnica. Dostupan je kao celo zrno, u obliku pahuljica, mekinja, brašna i pri tom uopšte nije skup. Primera radi, u prodavnicama zdrave hrane pakovanje oljuštenog ovsa od 200 grama košta 91 dinar, ista količina pahuljica je 83 dinara, 300 grama mekinja je 135 dinara, a kilogram brašna 141 dinar. Štiti srce Seme ovsa, koje se i koristi u ishrani, sadrži esenciju hranljivog potencijala ove biljke. Prednjači u proteinima, naravno biljnog porekla, koji sadrže najmanje zasićenih masti. Recimo, u 100 grama ovsa ima ukupno 6,9 grama masti, od kojih je 1,2 grama zasićenih, a 4,9 nezasićenih. Dakle, ne morate biti stručnjak pa ...