уторак, 05. април 2011.

Vlakna u mladosti, zdravlje u starosti


Nova studija o važnosti zdrave ishrane. Treba izbegavati prerađenu hranu, jer je ona, iako često bogata vlaknima, veoma kalorična i ima mnogo soli.






Nova studija je dokazala da ćemo, ukoliko se u mladosti hranimo zdravo, starost dočekati mnogo zdraviji. Američki naučnici otkrili su da mlade i sredovečne osobe, ukoliko jedu hranu bogatu vlaknima, u starosti imaju znatno manje šansi da dobiju neku srčanu bolest. 
Najviše koristi od hrane bogate vlaknima imali su ispitanici starosti od 20 do 59 godina, pa treba znati da osoba koja počne da se hrani zdravo tek u starosti time neće doprineti zdravlju, jer tada je već prekasno. Dakle, treba početi na vreme. 
Stručnjaci kažu da je za optimalno funkcionisanje organizma potrebno jesti od 25-35 grama vlakana. Međutim, Evropljani trenutno konzumiraju samo 12-15 grama. Takođe, treba izbegavati prerađenu hranu, jer je ona, iako često bogata vlaknima, veoma kalorična i ima mnogo soli. Ishrana bogata vlaknima doprinosi smanjenju težine, holesterola i visokog krvnog pritiska, a upravo to su glavni faktori koji povećavaju rizik za nastanak kardiovaskularnih bolesti. 
Ona, takođe, štiti od raka debelog creva, smanjuje rizik od infekcija i bolesti disajnih puteva. Vlaknima su bogate integralne žitarice, orašasti plodovi, semenke, voće i povrće.
Autor studije, dr Hongjan Ning, koristio je anketu istraživanja nacionalnog zdravlja i ishrane da bi na uzorku od 11.000 ispitanika, proučio rizične faktore i formulu za predviđanje doživotnog rizika za kardiovaskularne bolesti.
Ustanovljena je i veza između ishrane bogate vlaknima i smrtnosti, pa nema sumnje u to da bi svako od nas, što pre, trebalo da promeni svoje prehrambene navike i u svakodnevnu ishranu uvede namirnice koje su garancija za dug i zdrav život.

Нема коментара:

Постави коментар