понедељак, 24. јануар 2011.

Vežbama protiv napetosti


Svakodnevni fizički i mentalni napori dovode nas do napetosti, koja često otežava naše dalje normalno funkcionisanje. Pokušajte da uz pomoć ovih jednostavnih vežbica učinite svoj napet svakodnevni život jako jednostavnijim i lakšim.








OPUŠTANJE RAMENA: Kod stresa, ljutnje i mnogo obaveza, ramena se automatski stežu i podižu. Da bismo ih vratili u prirodan položaj, treba smireno duboko udahnuti, povući ramena naviše, a zatim ih uz izdisaj spustiti. Za to vreme palčevi treba da su okrenuti napolje.

OPUŠTANJE PRSTIMA: Ispružite ruke, sa oba savijena kažiprsta i podignutim palčevima. Ostali prsti takođe treba da su ispruženi. U ovakvom položaju treba ostati dva minuta, posle čega će napetost polako nestati.

SMEJANJE: Bez obzira na to da li vam je do smeha ili ne, treba se smejati. Posle nekoliko minuta od grimasa nalik smehu pojaviće se pravi smeh, koji će uticati na promenu muskulature lica, a potom i na oslobađanje hormona sreće u celom organizmu. Epilog svega je da će se osoba osećati bolje.

VODA I ETERIČNI MIRISI: Kada ste uznemireni treba popiti čašu ne mnogo hladne vode. Na ovaj način se aktivira deo nervnog sistema odgovoran za umirenje i opuštanje. Istovremeno treba spremiti, u vidu kupke ili na neki drugi način, opuštajuća eterična ulja: bosiljak, lavandu, sandalovinu... Ovo je važno, jer je naše čulo mirisa direktno povezano sa centrom za osećaje u mozgu.

AKUPUNKTURNE TAČKE: Kod posebno iscrpljenih i slabih pomaže pritisak na akupnkutrne tačke. Tačku na sredini šake i na sredini između nosa i gornje usne treba pritiskati sve dok osoba ne počne da se oseća bolje.

ODMARANJE OČIJU:

Idealno opuštanje očiju dok radite za kompjuterom jeste gledanje u zamišljenu tačku u daljini. Pogled treba usmeriti prema toj tački i lagano kolutati očima levo-desno i gore-dole.

Нема коментара:

Постави коментар