Pre neki dan sam objavila tekst o tome kako hormoni utiču na naše telo spolja, kad smo nervozni,pod stresom ili ciklusom. E sada, ovo govori da mi ˝žene˝ do nekle i nismo krive kada nam se pojavi malo veća želja za šopingom i sl. stvarima ;)
Plodni dani ciklusa najčešće nisu opasni po liniju, ali mogu biti ubitačni po novčanik, tvrde stručnjaci
Ludovanje hormona usled menstrualnog ciklusa utiču na navike žena u kupovini, pokazali su rezultati najnovijih istraživanja.
„Naš cilj bio je da pokažemo kako ženski ciklus utiče na potrošačke navike, na trošenje novca i odabir artikala u industriji tekstila, kozmetike i hrane", rekao je Gas Sad, jedan od istraživača, profesor marketinga poslovne škole „Molson" pri Univerzitetu u Montrealu.
Proučavane su životne navike 59 žena tokom 35 dana.
Ispitanice su vodile dnevnike u koje su precizno upisivale svoje odluke donete po pitanju oblačenja, kozumacije kalorija, higijene i ulepšavanja i kupovine tokom meseca. Otkriven je izvestan šablon u ponašanju.
Naime, tokom plodnih dana ciklusa (od 8. do 15. dana u slučaju ciklusa od 28 dana) primećeno je da lepši pol više pažnje poklanja svom izgledu.
Objašnjenje za ovaj fenomen leži još u praistoriji, u samom početku evolutivnog procesa.
„Nekada su žene morale da se fokusiraju na aktivnosti koje bi ih učinile poželjnim suprotnom polu tokom plodne faze mesečnog ciklusa, kada je verovatnoća za začeće bila najveća", objasnio je profesor Sad.
Cokolada.jpg
Hormonski disbalans utiče i na pojačan apetit
Ti isti psihološki mehanizmi postepeno su doveli do povećane konzumacije tokom tog dela meseca.
Istraživači su uvereni da će njihovo otkriće pomoći ženama u traženju obrazaca u svom ponašanju, što bi dovelo do većeg stepena svesno donesenih odluka tokom problematičnih dana, bilo da se radi o unošenju kalorija ili kupovini.
„Naš cilj bio je da pokažemo kako ženski ciklus utiče na potrošačke navike, na trošenje novca i odabir artikala u industriji tekstila, kozmetike i hrane", rekao je Gas Sad, jedan od istraživača, profesor marketinga poslovne škole „Molson" pri Univerzitetu u Montrealu.
Proučavane su životne navike 59 žena tokom 35 dana.
Ispitanice su vodile dnevnike u koje su precizno upisivale svoje odluke donete po pitanju oblačenja, kozumacije kalorija, higijene i ulepšavanja i kupovine tokom meseca. Otkriven je izvestan šablon u ponašanju.
Naime, tokom plodnih dana ciklusa (od 8. do 15. dana u slučaju ciklusa od 28 dana) primećeno je da lepši pol više pažnje poklanja svom izgledu.
Objašnjenje za ovaj fenomen leži još u praistoriji, u samom početku evolutivnog procesa.
„Nekada su žene morale da se fokusiraju na aktivnosti koje bi ih učinile poželjnim suprotnom polu tokom plodne faze mesečnog ciklusa, kada je verovatnoća za začeće bila najveća", objasnio je profesor Sad.
Cokolada.jpg
Hormonski disbalans utiče i na pojačan apetit
Ti isti psihološki mehanizmi postepeno su doveli do povećane konzumacije tokom tog dela meseca.
Istraživači su uvereni da će njihovo otkriće pomoći ženama u traženju obrazaca u svom ponašanju, što bi dovelo do većeg stepena svesno donesenih odluka tokom problematičnih dana, bilo da se radi o unošenju kalorija ili kupovini.
Izvor: RTS
Коментари
Постави коментар