недеља, 28. децембар 2014.

Cink i odmor su efikasni borci protiv prehlade

Nazeb se može zaustaviti ili olakšati ako reagujete na prve simptome. Jedan dan odmora na početku infekcije može da zameni najmanje sedam dana bolovanja.




PRVE znake respiratorne infekcije mnogi ne shvataju ozbiljno, ali ako se reaguje na prvu loptu, čim počne da vas "hvata" slabost, prehlada se, možda, još može staviti pod kontrolu. Obično su upozoravajući znaci "grebanje" u grlu, mutna glava, bol u mišićima, neobjašnjiva slabost ili umor.
Prosečna odrasla osoba u proseku tri puta godišnje ima neku respiratornu infekciju. One su najčešće virusne i prolaze za oko sedam dana.
Kada osetite prve napade na imuni sistem, potrebno je da primenite nešto od sledećih saveta:
Unosite što više tečnosti
Pijte vodu, domaću supu ili prirodni sok, kako bi telo bilo dovoljno hidrirano. Uz dovoljno tečnosti, sluznice u telu će biti vlažnije, pa će i simptomi poput zapušenog nosa, ili bolnog grla biti manje izraženi.
Ispirajte grlo slanom vodom
Da biste se lakše izborili sa prvim simptomima bola u grlu, rastopite pola kašičice soli u čaši tople vode. So izvlači višak vode u tkivu grla, ublažava upalu i čisti sluz. Takođe ispira bakterije i viruse i na taj način zaustavlja ili barem ublažava tegobe.
Pazite na ishranu
Teška, masna hrana u kojoj nema ništa nutritivno korisno samo će vam odmoći. Lagana ishrana, bogata proteinima, nemasnim mesom, povrćem i integralnim namirnicama može da bude saveznik u oporavku organizma. Beli luk je možda najpoznatiji "kućni lek", ali njegov efekat nije naučno dokazan, mada postoje pojedini dokazi koji idu u prilog tvrdnji da je saveznik u borbi protiv prehlade.
Odmarajte se
Kada osetite prve simptome prehlade, najbolje je da uzmete slobodan dan. Ljudsko telo se mnogo bolje bori sa prehladom i virusima ukoliko je odmorno. Jedan dan odmora na početku bolesti može da zameni najmanje sedam dana bolovanja ako se prehlada razvije.
Spavajte dovoljno
Retko ko spava dovoljno - idealno je sedam do osam sati. To omogućava hormonima da normalno rade, mišićima da se grade, a mastima da se sagorevaju, telo se obnavlja i sprema za dnevnu aktivnost. Nedovljno sna nepovoljno utiče na imuni sistem i može da ubrza razboljevanje. Ako osetite prve simptome prehlade, odspavajte osam do 10 sati, kako bi se telo lakše borilo.
Možete vežbati, ali lagano
Osobe koje aktivno treniraju treba da znaju da se ne smeju vratiti punom obimu treninga dok prehlada ne prođe. Umesto toga, mogu odraditi lagane vežbe, tako da puls ne prelazi 100. Dobra zamena za vežbanje je šetnja bržim tempom po svežem vazduhu. Ovo će ubrzati rad limfnog sistema, koji je zadužen za "ispiranje" toksina iz organizma.
Cink je ključan za imunitet
Istraživanja su pokazala da optimalan rad više vrsta imunih ćelija zavisi od cinka. Analiziran je manjak cinka i uticaj tog problema na imuni odgovor i broj belih krvnih zrnaca. Utvrđeno je da manjak cinka utiče na smanjen broj belih krvnih zrnaca u imunom odgovoru. Ustanovljeno je, takođe, i da suplementi cinka mogu da pomognu da se imuni odgovor vrati u normalno stanje.
Uzimajte vitamin C
Ovaj vitamin je vitalan za odbranu od infekcija. Najbolje je da ovaj nutrijent dobijete iz svežeg voća i povrća - ima ga dosta u kiviju, limunu, pomorandžama, paprici.
Pojačajte unos vitamina D
Dok za vitamin C postoje studije koje tvrde da on deluje preventivno na prehladu, ali i one koje to opovrgavaju, za vitamin D je dokazano da ubrzava oporavak. Uzimajte pojačanu dozu od 800 do 1.000 UI vitamina D.
Popijte probiotik
U nedavno sprovedenoj studiji, osobe koje su preventivno pile probiotike uspele su da skrate trajanje prehlade za dva dana, a simptomi bolesti su bili znatno blaži.
Povišena temperatura
Ako vam posle 24 sata nije bolje, ili imate jaku glavobolju, a zapušenost, bolovi u grlu se pojačavaju, infekcija je ipak napredovala. Ako se javi i temperatura, najbolje je da odete kod doktora koji će prepoznati da li se radi o virusnoj ili bakterijskoj respiratornoj infekciji.



Izvor:novosti

Нема коментара:

Постави коментар