понедељак, 09. април 2012.

Hrana za nizak pritisak


Jako mi je drago što sam naišla na ovaj tekst u novinama, predpostavljam da će nešto značiti bar nekome. .jer uvek sam za to da se prirodnim putem reguliše pritisak. Evo male pomoći...


Suvo grožđe piti od jabuka i uštipcima daje sjajan ukus, ali takođe pomaže u regulisanju krvnog pritiska, tvrdi se u novoj studiji.

                                                     Hrana za nizak pritisak


Suvo grožđe


Naučnici iz Centra za istraživanje metabolizma i arteroskleroze u Luisvilu otkrili su da grickanje suvog grožđa tri puta dnevno blago može da smanji krvni pritisak u odnosu na druge vrste grickalica. Osobe koje su u studiji redovno jele suvo grožđe smanjile su sistolni (gornji broj u očitanju krvnog pritiska, koji govori kako srce kuca) i dijastolni krvni pritisak (donji broj u očitanju, koji beleži relaksaciju srca između dva otkucaja).


Kivi

Ako konzumirate tri kivija dnevno, smanjićete krvni pritisak. Naučnici su otkrili da su osobe koje su jele kivi imale niži sistolni krvni pritisak od onih koji su u istom istraživanju jeli jabuke. Poznato je da je kivi bogat luteinom, što znači da ima antioksidativna svojstva.

Lubenica

Lubenica nije samo osvežavajuće voće nego sadrži i važne hranljive materije, uključujući vlakna, likopene, vitamin A i kalijum. Jedna vrsta aminokiseline koju sadrži lubenica ima efekat snižavanja pritiska.


Tofu

Puno tofua i drugih sojinih proizvoda povezano je sa smanjenjem krvnog pritiska, piše u studiji koja tvrdi kako osobe koje su konzumirale više izoflavona (koji se može naći u soji, kikirikiju i zelenom čaju)
imaju niži sistolni krvni pritisak od onih koji su konzumirali namirnice s manje izoflavona.

Čokolada

Čokolada je povezana s višim indeksom telesne mase, a to uvek
 može biti korisno za osobe s povišenim krvnim pritiskom. Flavanoli, koji se nalaze u čokoladi, pomažu širenju krvnih sudova, što pak može da snizi krvni pritisak. Postoje, međutim, protivrečni rezultati: ustanovljeno je da čokolada može značajno da smanji krvni pritisak osobama s visokim, ali ne i onima s normalnim krvnim pritiskom. 

Čili

Ako volite ljutu hranu, činite uslugu svom krvnom pritisku. Kapsaicin, sastojak čili paprike, smanjuje krvni pritisak, tvrde stručnjaci. 





izvor vesti:kurir

Нема коментара:

Постави коментар