субота, 05. новембар 2011.

Zdravi parovi


Zašto se jabuke dobro slažu s ovsenom kašom? Šta to u maslinovom ulju pojačava lekovita svojstva paradajza? Zašto grašak treba da jedete sa ljutim papričicama i zašto da pijete mleko zaslađeno medom kada ne možete da zaspite?


                    


Paradajz i maslinovo ulje: Zbogom problemima sa srcem
Paradajz je bogat antioksidantom likopenom, koji dokazano smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i određenih vrsta raka. Apsorpciju likopena pojačavaju zdrave masti, poput maslinovog ulja, pa je ova kombinacija dobitna za sve one koji imaju problema sa srcem.

Ovsena kaša i jabuke: Snižavaju holesterol
Ovsena kaša sadrži beta-glukan, supstancu koja snižava nivo holesterola u krvi i utiče na izbacivanje slobodnih radikala iz organizma. Jabuka je bogata pektinom, koji sprečava apsorpciju holesterola u crevima i podstiče njegovo izbacivanje iz organizma. Ako u činiju s ovsenom kašom narendate jabuku s korom, zaštitićete organizam. Bilo bi idealno da ovsenu kašu jedete barem tri puta nedeljno.

Jogurt i laneno seme: Ubrzavaju lenja creva
U stomaku živi više od 400 vrsta bakterija. Neke su korisne, a neke ne. Kada loše nadvladaju dobre, dolazi do smetnji u varenju, do nadimanja, gorušice, podrigivanja, bolova…
Jogurt je probiotik koji povećava nivo dobrih bakterija u telu i tako reguliše varenje. Idealan izbor za zdrav stomak je laneno seme. Svakog drugog jutra u 2 dl jogurta stavite dve kašike lanenog semena i smetnje s varenjem će nestati.

Grašak i papričica: Teraju hronični umor
Ako ste stalno umorni i nemate energije, onda u jelovnik morate da ubacite namirnice bogate gvožđem. A da bi se to gvožđe apsorbovalo, neophodno je da jedete namirnice koje će pomoći da se to gvožđe maksimalno iskoristi. Zato je važno da uz spanać, crveno meso i grašak, koji su prava mala riznica gvožđa, jedete ljute papričice. One su bogate vitaminom C, koji vezuje gvožđe direktno za krvna zrnca. Idealna mera je da jednom dnevno pojedete po 200 g graška i spanaća, a tri puta nedeljno po 250 g crvenog mesa i jednu papričicu.

Brokoli i jaja: S njima je lakše kroz klimaks
Ako imate jake grčeve svakog meseca pred ciklus ili jako teško podnosite klimaks, neophodno je da povećate unos kalcijuma i vitamina D. U toku nedelje pojedite bar kilogram brokolija, 400 g morske ribe i tri jajeta. Ukoliko imate problema s povišenim masnoćama u krvi, jaja zamenite čašom mleka s minimumom mlečne masti.

Mleko i med: Izlečiće nesanicu
Toplo mleko sadrži triptofan, aminokiselinu s prirodnim sedativnim dejstvom i kalcijumom, koji uz sva druga svojstva pomenutoj kiselini omogućava da prođe kroz čitav organizam. Ukoliko u toplo mleko dodate i kašičicu meda, miran san je zagarantovan.

Pomorandže i šargarepa: Imaćete oštriji vid
Mandarine, narandže i šargarepa prava su riznica vitamina A, koji je neophodan za očuvanje vida. Osim toga, ove namirnice sadrže enzime koji obezbeđuju dodatnu apsorpciju ovog vitamina u organizam, pa zato navalite na narandžasto voće i povrće čim primetite da vam vid slabi. Idealna mera je 300 g dnevno bilo koje od ove tri namirnice.

Bademi i banane: Da vas ne boli glavaMagnezijum koji se nalazi u bademima može da ublaži glavobolju. Takođe, osim badema možete da jedete banane, sušene kajsije, integralni pirinač ili indijski oraščić. Idealna doza je 50 g dnevno.
Časovnik za idealan jelovnik otkucava doručak u sedam

7 h 50 g ovsene kaše, prelivene sa 250 ml mleka ili jogurta sa 1,6 odsto masti, i rendana jabuka
10 h banana ili šaka badema
13 h 200 g grilovane skuše, 200 g graška
16 h 2 dl ceđenog soka od pomorandže
19 h 150 g dinstane junetine sa spanaćem i brokolijem, salata od paradajza prelivena maslinovim uljem
23 h šolja toplog mleka zaslađenog medom




Нема коментара:

Постави коментар