понедељак, 12. септембар 2011.

Više fizičkih aktivnosti smanjuje asmatične napade



Ranije je fizička aktivnost bila zabranjena,što se tiče asmatičara,a sada je čak i toplo preporučuju ičak prepisuju kao jedna vrsta efikasnog načina, koja pomaže u kontroli ovog oboljenja.

Zašto je fizička aktivnost dobra u kontroli?Pa zato što smanjuje simptome astme kao što su kašalj,šuštanje i stezanje u grudima,kao i napade gde se remeti ritam disanja koji ,kod osoba koji imaju astmu,izaziva osećaj nedostatka vazduha.


Do ovog zaključka došli su naučnici na univerzitetu u Sau Paulu,i njihovi nalazi govore da: asmatičari koji vežbaju  imaju kvalitetan način življenja jer osećaju poboljšan način disanja a za sve to je zaslužno preznojavanje koje ublažava zapaljenski proces u plućima,koji su kod asmatičara stalno prisutna.


Oni čak preporučuju bavljenje sportom iz još jednog razloga a to je da se smanjuje depresija,koja je jako prisutna kod asatičara. I još navode da nikako u potpunosti ne zamene svoje lekove,terapiju propisanu,sa sportskim aktivnostima već da se sve to realizuje u saradnji sa svojim lekarom,koji će ga prema težini svog trenutnog stanja uputiti u dalja bavljenja sportom.Uz redovne kontrole i razgovore sa svojim pulmologom,asmatičar može da se bavi sportom kojim god želi. I može ,uz svakodnevne vežbice,doći do poboljšanja stanja i potpunog smanjenja terapije.

Odabir idealnih sportova:

Aerobne aktivnosti su one koje koje se najvišepreporučuju zbog kardiovaskularnog i disajnog kapaciteta a to su....šetnja,trčanje,vožnja biciklom,plivanje.


Idealno vreme vežbajnja


Stručnjaci preporučuju da je to vežbanje tri puta nedeljno po 50 minuta do sat vremena koje se navodi da može da dovede u stanje pripravnosti,koje će vam pomoći da dominirate nad astmom. Ali se takodjei navodi da se  fizička aktivnost ne izvodi u vremenu kada je vazduh veoma suv i na mestima gde se nalazi ambrozija i peludi,i takođe u vremenu kada je saobraćajni špic,to važi za parkove koje se nalaze blizu prometnih ulica,jer je tada koncentracija vazduha puna polutanata.


Plivanje


Pored trčanja i šetnje,vožnje biciklom ,plivanje se navodi kao jedan od najefikasnijeg načina borbe protiv astme. Kod plivanja, i kod svih vežbi koje se rade u vodi najbolji je u borbi asmatičara jer je telo oslobađa ptitiska,prostor postaje topliji i vlažniji koji je potreban i idealan za osobe sa ovom tipom bolešću. Ali uvek imajte na umu voda u bazenu mora da bude topla i da se bazen nalazi u zatvorenom prostoru,i obratite veliku pažnju da zbog ulaska i izlaska može da dođe do temperaturnog šoka ali ovo naročito važi za plivanje u malo hladnijim danima gde je hladnoća okidač za asmatični napade.
















Нема коментара:

Постави коментар