недеља, 05. јун 2011.

Zdravlje creva i probavnog sastava




probioticiDobre bakterije u vašim crevima nazivaju se različitim imenima, probiotici, korisne bakterije, dobra crevna mikroflora, prijateljska flora i sl.

Vaše crevo ima dobre i loše bakterije. Dobre bakterije održavaju zdravlje vašeg probavnog sastava tako što sprečavaju loše bakterije da se multipliciraju.

Kod većine ljudi loše bakterije dominiraju u crevima, a to se očituje kroz mnogobrojne bolesti. Većina ljudi kasnije u životu pati od neke bolesti koja je rezultat lošeg zdravlja creva.

Kada se loše bakterije multipliciraju?

Loše bakterije umnožavaju se kada:

- Konzumirate otrove poput pesticida, štetnih aditiva, konzervansa, boja i sl.

- Pijete alkohol

- Jedete visoko prerađenu hranu

- Nedostaje vam proteina u ishrani

- U stresnom ste ili anksioznom razdoblju

- Pijete neke lekove ili medikamente.

Dobre bakterije skup su stotina različitih vrsta bakterija. One zajednički kreiraju pH okruženje 5.9 do 6.9 što se smatra zdravim crevnim okruženjem.

Loše bakterije najaktivnije su u pH okruženju 7.1 do 7.9.

Acidophilus i bifidus su najvažnije dobre bakterije u vašim crijevima. Kada su te bakterije dovoljno aktivne u vašim crevima sprečavaju širenje najrazličitijih mikroorganizama, parazita, bakterija i virusa, posebno salmonele, virusa herpesa, sifilisa, gripe, te sprečavaju bolesti poput dizenterije, otrovanja krvi, meningitisa, upale pluća, gripe i sl.

Dobre bakterije sprečavaju množenje svih tih loših mikroorganizama, i njihovu apsorpciju u krv, a time u ostale organe tela.

Zbog toga je nužno održavati u crevima dominantnima dobre bakterije. Ako primetite neke probavne smetnje ?dobre bakterije i potaknite ih da se multipliciraju.

Hrana koja sadrži probiotike:

- Jogurt

- Mlaćenica

- Kefir

- Kiseli kupus

- Pivski kvasac.

Prebiotici

Prebiotici su relativno novo otkriće. Oni su hrana koju probiotici konzumiraju, najčešće određene vrste šećera. Uzimajući hranu koja se smatra prebioticima hranite dobre bakterije i osiguravate dobru crijevnu mikrofloru. Prebiotici uključuju:

- Med

- Voće

- Jabukovo sirće

- Paradajiz

Нема коментара:

Постави коментар