недеља, 03. април 2011.





Kao odrasli i deca bi trebalo da imaju pet porcija voća i povrća dnevno, s tim da je jedna porcija ekvivalent onome što može da im stane u ruku, pa tako količina srazmerno s godinama raste.

PORCIJE VOĆA
Sveže
Malo voće- jedna porcija su dve ili više malih voćki, na primer dve šljive, mandarine, kivija, tri kajsije, sedam jagoda ili 14 višanja.
Srednje voće- jedna porcija je jedna voćka poput jabuke, banane, kruške, nektarine.
Veliko voće- polovina grejpfruta, jedan komad papaje, kriška dinje (5cm), jedan veliki komad ananasa ili dva parčeta manga (5cm). 
Sušeno
Porcija sušenog voća je oko 30 grama. To je na primer jedna puna kašika suvog grožđa, ribizla, jedna kašika mešanog suvog voća, dve suve smokve, tri suve šljive ili šaka sušene banane.
Kompot
Jedna porcija je ekvivalent voću koje biste pojeli sveže. Dve kruške ili breskve, šest kajsija ili osam kriški sečenog grejpfruta.

PORCIJE POVRĆA
Zeleno povrće
Dva brokolija ili četiri kašike pasiranog kelja, spanaća, zelene salate.
Kuvano povrće
Tri pune kašike kuvanog porća poput šargarepe, graška ili kukuruza šećerca ili osam cvetića karfiola.
Salate
Tri štapića celera, parče krastavca od pet centimetara, jedan srednji paradajz ili sedam čeri paradajza.
Zamrznuto povrće
Važi ista doza kao za sveže povrće, na primer puna kašika šargarepe, graška ili kukuruza šećerca.
Krompir
Krompir se ne računa jer je pun skroba, iako se često jede kao prilog.

SOKOVI I KOKTELI
Jedna čaša od 150 ml nezaslađenog voćnog soka je porcija. Ipak, samo jedna čaša se računa, ako popijete dve ili tri, to nisu dve ili tri porcije. Jedan vitaminski koktel koji se sastoji od nekoliko voćki (uključujući i pulpu) ili povrćki može da se računa kao više od jedne porcije, ali to zavisi od količine kao i od toga kako je koktel pripremljen. Da bi bio ekvivalent dve dnevne porcije porcije koktel mora da sadrži: bar 80 grama jedne vrste voća i bar 1 50 ml sveđe ceđenog soka. Kad se voće cedi iz njega izlaze šećeri koji mogu da oštete zube. Cela voćka ne oštećuje zube jer se šećer zadržava u voćki.



GOTOVA HRANA
Voće i povrće koje su kupljeni u gotovim obrocima se takođe ubrajaju u procije. Ipak, uveč čitajte šta piše na ambalaži. Pojedina gotova hrana ima visok nivo masti, soli i šećera, pa ih uzimajte povremeno u malim količinama.

Нема коментара:

Постави коментар