субота, 19. март 2011.

Koji vitamini pomažu da smršate




Kontrola težine je delotvornija ako unosite optimalne količine vitamina, jer on i održavaju vitalne funkcije i učestvuju u više od 100.000 procesa. "Igraju" ulogu u održavanju zdravlja, a mi vam predstavljamo pregled vitamina koji podstiču mršavljenje, kao i u kojim namirnicama se nalaze.


VITAMIN AOdržava kožu glatkom i čvrstom. Optimalan dnevni unos tog vitamina od 0,8mg nalazi se u jednoj šargarepi. Važno je da je jedete sa malo masnoća, recimo maslinovim uljem.

VITAMIN B1
Podstiče potrošnju ugljenih hidrata i jača mišiće. Potrebna dnevna doza od 1 mg nalazi se u šaci semenki suncokreta ili u jednoj većoj porciji graška.

VITAMIN B2

Vitamin B2 podstiče smanjenje masnoća, proteina i ugljenih hidrata. Preporučena dnevna doza je 1,2 mg, a sadrži je 3 šolje jogurta.

VITAMIN B3
Vitamin B3 utiče na nivo šećera u krvi i važan je za razgradnju masnoća. Preporučuje se 13 mg vitamina B3. Tu količinu možete naći u 4 banane ili u 2 manja pileća fileta.

VITAMIN B5
Nedostatak vitamina B5 ometa našu mogućnost da iskoristimo masnoće iz tela. Igra važnu ulogu u proizvodnji energije i potpomaže rad nadbubrežne žlezde. Dobri izvori vitamina B5 su: džigerica i bubrezi, meso, orasi, pšenične mekinje, pšenične klice, jaja, šećerni sirup, zob, ječam, zeleno povrće. Idealnu dnevnu količinu vitamina B5 (6 mg) možete naći u 2 šake šampinjona.

VITAMIN B6
Razgrađuje belančevine i utiče na dobro raspoloženje. Reguliše proizvodnju hormona štitne žlezde i metabolizam. Preporučenu dnevnu količinu od 1,2 mg možete naći u 2 manje kriške paprike ili u komadu skuše.

BIOTIN
Vitamin B7 je poznatiji kao biotin. Upravlja razgradnjom masnih kiselina i ugljenih hidrata. Preporučena dnevna količina (30-60 mikrograma) nalazi se u 2,5 šoljice zobenih pahuljica.

VITAMIN B12
Učestvuje u procesu razgradnje masnoća i belančevina. Preporučena dnevna količina od 3 mikrograma nalazi se u 5 listova sira Edamer.

VITAMIN C

Vitamin C je važan za sintezu karnitina i kolagena koji jačaju vezivno tkivo. Takođe važan je za metabolizam masnih kiselina. Najjači je antioksidans među vitaminima topljivim u vodi. Preporučena količina od 100 mg nalazi se u dve pomorandže ili dve šake jagoda.

VITAMIN DVitamin D jača mišiće. Potrebna dnevna količina je 5 mikrograma -toliko sadrže 3 jaja ili 4 listića dimljenog lososa.

VITAMIN EVitamin E podstiče izbacivanje štetnih radikala iz organizma i čini kožu lepom. Preporučena dnevna količina (12 mg) se nalazi u šaci lešnika.

Sveže namirnice

Birajte voće i povrće prema dobu godine – tada je sveže i sadrži najviše vitamina.
 
Kora sadrži mnogo vitamina i minerala.
 
Čuvajte voće i povrće u frižideru – na sobnoj temperaturi gube 10-50 odsto vitamina.
 
Izbegavajte kuvanje – 50 – 70odsto svih vitamina gubi se kuvanjem. Bolje je da ga pripremite na pari.

Нема коментара:

Постави коментар